متفرقه

تجهیزات پزشکی چیست؟

آیا می دانید که انواع تجهیزات پزشکی چیست و هر یک از آنها چه کاربردی دارند؟ آیا در مورد قیمت هر یک از این تجهیزات اطلاع دارید و میزان پیچیدگی فناوری های به کار رفته در آنها را می دانید؟

تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزاتی هستند که بدون وجود آنها جان بسیاری از بیماران به خطر خواهد افتاد و برای همین است که اهمیت زیادی در علم پزشکی دارند. این تجهیزات پزشکی ممکن است برای معاینه، تشخیص و یا درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گیرند و شاید خود شما هم تا به حال شاهد استفاده از بسیاری از آنها بوده اید.

ما در این متن قصد داریم تا به معرفی این تجهیزات بپردازیم و شما را با دسته بندی های مختلف آنها و کاربردی که هر یک دارند بیشتر آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر به سایت دارو و درمان مراجعه نمایید.

منظور از تجهیزات پزشکی چیست؟

تجهیزات پزشکی به همه وسایل، ابزار و لوازمی گفته می شود که در علم پزشکی کاربرد دارند. این لوازم می توانند سخت افزاری و یا حتی نرم افزاری باشند و در قالب سامانه هایی در دسترس پزشک و یا بیمار قرار گیرند. برای همین است که می توان بسیاری از ابزار و ماشین آلات مورد استفاده در پزشکی (که در گروه داروها قرار نمی گیرند) را جزو تجهیزات پزشکی دانست.

با توجه به تنوع فناوری ها و تکنولوژی ساخت هر یک از این تجهیزات پزشکی می توان شاهد تفاوت های زیادی در ویژگی ها و مشخصه های هر یک از آنها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *